Home » Fiscaal » Onderneming starten » Administratie

Administratie


Richt uw administratie in. Dat is nodig om belastingaangifte te kunnen doen. U hebt daar zelf ook voordeel van. Met een goede administratie kunt u snel zien hoe uw onderneming ervoor staat. Lees meer over het belang van een goede administratie.

Wat moet ik bewaren in mijn administratie?

In uw administratie legt u alle gegevens over uw onderneming vast. De meeste gegevens van uw bedrijf legt u (eerst) digitaal vast. Ook als u deze gegevens afdrukt, moet u de digitale gegevens bewaren.

Ik steek nu al tijd in mijn onderneming en maak al kosten

Maakt u al kosten of steekt u al tijd in uw onderneming voordat u zich meldt bij de Kamer van Koophandel? Bewaar dan ook daarvan de bewijsstukken, zoals facturen en een overzicht van de uren die u maakt. 

Waaraan moet een factuur voldoen?

Facturen zijn een belangrijk onderdeel van uw administratie. Er zijn regels voor hoe u een factuur opstelt en wanneer u een factuur verstuurt. U kunt digitaal factureren.

Hoe lang moet ik mijn administratie bewaren?

U bent wettelijk verplicht om uw administratie 7 jaar te bewaren. In sommige gevallen, zoals bij gebouwen, moet u de gegevens langer bewaren. Voor andere gegevens zijn soms kortere termijnen mogelijk.

Heeft u nog vragen?

Wij proberen al uw vragen te beantwoorden. Faris Adviesbureau zorgt er namelijk voor dat u als startende ondernemer altijd veilig bent wat betreft uw administratie. U kunt uw administratie door ons laten beheren en wij maken voor u een uitstekende overzicht. U ontvangt een kopie van uw volledige dossier wanneer u daar behoefte aan hebt. Vraag geheel gratis een offerte aan en u krijgt binnen 24 uur een reactie.